Korzyści płynące z Long-Tail SEO: Co to jest i dlaczego powinieneś się tym zainteresowaćPodczas gdy większość dyskusji na temat SEO toczy się wokół słów kluczowych, wyszukiwanie semantyczne jest trendem, który będzie się tylko rozwijał. W celu uzyskania pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych zapytań, firmy muszą przyjąć praktyki long-tail SEO, które zyskują na popularności w różnych branżach ze względu na możliwość ukierunkowania na bardziej szczegółowe tematy i tworzenia treści, które są bardziej istotne dla użytkowników. Przeglądając różne strony internetowe i szukając informacji na dany temat, prawdopodobnie zauważyłeś, że większość stron nie używa szerokich słów kluczowych do opisania swojej oferty. Zamiast tego używają konkretnych słów kluczowych. Są to tzw. słowa kluczowe z długiego ogona wyszukiwania (ang. Long Tail Search), czyli słowa kluczowe LTS.

Co to jest Long-Tail SEO i jak działa na pozycjonowanie

Zacznijmy od podstaw. SEO, czyli "search engine optimization", to proces poprawy pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing. Kiedy ktoś czegoś szuka, wyszukiwarki te podają wyniki oparte na tym, co uważają za najbardziej odpowiednie treści. Im wyższe pozycjonowanie Twojej strony, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś na nią kliknie.

Najczęstszym sposobem na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania jest użycie słów kluczowych. Długie słowa kluczowe to takie, których ogon jest dłuższy niż głowa (np. "niebieskie dżinsy" to głowa, a "tanie niebieskie dżinsy dla mężczyzn" to ogon). Kiedy ktoś szuka słowa kluczowego z długim ogonem, zazwyczaj szuka czegoś konkretnego, np. najlepszej ceny za niebieską parę dżinsów dla mężczyzn. Słowa kluczowe z długim ogonem są bardziej szczegółowe. To sprawia, że są bardziej ukierunkowane, a przez to bardziej wartościowe dla Twojej firmy.

Dodatkowo, im większa jest konkurencja dla szerokiego słowa kluczowego, tym trudniej będzie je wypozycjonować wyżej. Z drugiej strony, słowa kluczowe z długiego ogona mają znacznie mniejszą konkurencję, co sprawia, że łatwiej jest je pozycjonować.

Słowa kluczowe LTS: dlaczego są ważne?

Słowa kluczowe z długiego ogona są ważne z trzech powodów:

  • Natychmiastowy wpływ - Kiedy optymalizujesz swoją witrynę pod kątem słów kluczowych z długiego ogona, od razu zauważysz pozytywny wpływ na rankingi wyszukiwarek. Dzieje się tak dlatego, że dla długoogonowych słów kluczowych jest mniejsza konkurencja, więc Twoja witryna zajmie wyższą pozycję w porównaniu z witrynami, które są zoptymalizowane pod kątem szerokich słów kluczowych.
  • Bardziej ukierunkowany ruch - optymalizując witrynę pod kątem słów kluczowych z długiego ogona, przyciągniesz na nią bardziej ukierunkowanych odwiedzających. Odwiedzający ci są rzeczywiście zainteresowani tym, co masz do zaoferowania, ponieważ używają konkretnych słów kluczowych.

Zalety Long-Tail SEO

Wraz z rozwojem wyszukiwarek semantycznych, marketerzy zostali wezwani do przesunięcia punktu ciężkości z treści przepełnionych słowami kluczowymi na bardziej wartościowe, specyficzne dla danej niszy informacje. Dzięki szerokiej gamie dostępnych terminów wyszukiwania, słowa kluczowe z długiego ogona są niezwykle użyteczne, jeśli chodzi o targetowanie konkretnych tematów i docieranie do konkretnych odbiorców.

  • Większa specyficzność - słowa kluczowe z długiego ogona są bardziej specyficzne niż inne słowa kluczowe i mają większy wolumen wyszukiwania. Oznacza to, że osoby używające tych słów kluczowych są bardziej skłonne do konwersji niż osoby szukające szerokich słów kluczowych.
  • Mniejsza konkurencja - Szerokie słowa kluczowe są konkurencyjne i trudniej je pozycjonować. Długie słowa kluczowe, z drugiej strony, są o wiele łatwiejsze do pozycjonowania, ponieważ jest mniejsza konkurencja.
  • Lepsze doświadczenie użytkownika - Długie słowa kluczowe lepiej służą Twoim odbiorcom i ich potrzebom. Zwiększa to ich zaufanie do Ciebie i poprawia ich doświadczenia.

.